Tips & Tricks
Bizz Assist biedt jou een professionele administratieve online support aan op maat van jouw onderneming.
Welke taken kan je uitbesteden aan ons?
Als ondernemer doe je jouw administratie vaak in het weekend of ‘s avonds na een lange werkdag? We begrijpen dat je hiervoor niet staat te springen. Wat als je deze taken kan laten uitvoeren door een online assistent? Jouw administratie wordt vanop afstand voor jou geregeld. Toch nood aan dat persoonlijk contact? Geen enkel probleem, we bespreken graag de mogelijkheden met jou.
Vandaag is time-management en outsourcing dé manier van werken voor de toekomst. Naast de tijd die je bespaart, bespaar je ook nog eens kosten.
Met een slimme outsourcing focust jij je terug op de kern van je business. Daarbij komt ook nog dat je ons kan inschakelen wanneer jij het nodig hebt. Een paar uur per dag of per week? Korte of langere periode? Neem gerust contact op met ons voor meer informatie en een vrijblijvende offerte.
Voor welke taken kunnen wij jou bijstaan?
Ken je ook het gevoel dat je je niet meer kan concentreren? Focus weg? Dan is er de pomodoro techniek! Ik hoor je al denken, wat is dat nu weer? We lichten het je graag kort toe
De Pomodoro-techniek is een tijdmanagementmethode die eind jaren tachtig door Francesco Cirillo is ontwikkeld. Deze techniek maakt gebruik van een timer om het werk op te splitsen, traditioneel 25 minuten, gescheiden door korte pauzes. Elk interval staat bekend als een pomodoro, Italiaans woord voor ’tomaat’, verwijzend naar de tomaatvormige keukenwekker die Cirillo gebruikte als universiteitsstudent.
Er zijn 6 stappen:
- Bepaal de uit te voeren taak
- Stel je timer in (25 minuten)
- Werk aan de taak
- Beëindig het werk als de timer afgaat en plaats een vinkje op een vel papier
- Neem na een 3-tal vinkjes een korte pauze (3–5 minuten) en ga dan terug naar stap 2
- Na 4 pomodoros neem je een langere pauze (15–30 minuten)
Proberen maar!
Groetjes
Anja & Co
Niets is zo vervelend als de ochtend starten op een bureau vol papieren, tas koffie van gisteren etc…
Bij Bizz Assist houden we van deze Clean Desk Policy! Elk einde van de dag, ruimen wij onze werkplek netjes op en zijn alle documenten opgeborgen in bakjes of mappen.
De reden dat steeds meer en meer ondernemingen een clean desk policy invoeren is vrij simpel; er ligt niet meer op je bureau dan je nodig hebt, hierdoor ben je waarschijnlijk ook veel minder snel afgeleid.
Daarnaast geeft de Clean Desk Policy een professionele uitstraling voor jouw onderneming, maar ook naar jouw klanten. Ook voor je medewerkers, denk maar aan flexibele werkplekken.
Eigenlijk heeft niet iedereen een vaste werkplek nodig wanneer je de Clean Desk Policy invoert!
Tenslotte zal ook de schoonmaakdienst je dankbaar zijn.